Om oss

Hej!
Tänkte slänga in ett inlägg om oss som driver denna blogg! Hoppas ni uppskattar det! Fråga gärna vad ni vill i kommentarer så ska vi försöka svara på allt!

OM OSS: Vi är två glada tjejer som kom till livet 1998. Sedan småskolan har vi gått i samma skola men vi har aldrig gått i samma klass. I flera år har vi gått på massa gemensamma aktiviteter. Teater, fotboll och scouter!
Thumbnail
Fotboll: både jag och Hannah har spelat fotboll i flera år och vi spelar i sammalag här i Stockholm. Jag är målvakt och Hannah mittfältare.
Scouter: Jag har gått på scouter sedan årkurs 2. Hannah började nog för tre år sedan. Scouter måste vara en av världens underbaraste aktiviteter med bak, massa snack, bowling och mycket mer.
Teater: Teater har jag gått på i tre år och Hannah i fyra. Det är iallfall superkul och man får använda mycket krativitet då vi går på en improvisations teater.
Jag går även på piano.
Annars på fritiden så försöker vi vara med vänner så mycket tiden räcker till, vara med familj och släkt eller varför inte chilla i en soffa? Foto är också ett starkt intresse och att driva den här bloggen är sjukt kul!

FOTO: Båda jag och Hannah tycker det är sjukt kul att fota! Jag (Julia) använder Sony DSLR A390 eller familjens SONY DSLR A100. På min egna kommera, A390, som jag fick i julas har jag standard objektivet för familjenskamera, A100. På familjens kamera har vi ett grymt allround objektiv, älskar det! Tamron AF 18-350 mm 1:3.5-6,3 (IF) Macro 62 A18
Hannah fotar med Canon eos 1000d, fast hon tycker tyvärr inte om sin kamera. Visst fotar hon fina bilder!? Tror att hon fortfarande använder standard objektivet?
Jag redigerar mina bilder i Photoshop Elements 10 och ibland i Picasa. Hannah redigerar i picmonkey (stavning?)
Julia:


Hannah:


BLOGGEN: Twicie är min och Hannahs första gemensamma blogg. Jag har tidigare bloggat på en privat och lösenordsskyddad blogg och sedan under en månads tid tillsammans med en annan kompis. Hannah bloggade tidigare på http://misspihl.blogg.se. Vi har valt att skriva om vår vardag och dela med oss av våra foton i bloggen då det är ett jättestort intresse för oss båda.

Hoppas ni trivs här och ni får jättegärna tycka till om bloggen eller ställa frågor. Ni kan förutom i kommentarer kontakta oss på:
[email protected]


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback